.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به بهانه انتصاب معاون جدید سیاسی، امنیتی استانداري مازندران
امیر کبیر یا میرزا آقاخان؟
اكنون كه آغاز مسئولیت آقای هادی ابراهیمی در مقام معاون سیاسی و امنیتی استانداري مازندران است. به ایشان صمیمانه توصیه می نماییم تا قبل از ورود به انبوه مسائل غامض استانی، اندکی درنگ نماید. درنگ در این ...
امیر کبیر یا میرزا آقاخان؟

بسیاری از تحلیلگران سیاسی معتقدند قدرت مانور و میزان اثرگذاری شخص دوم هر نظام از شخص نخست آن بیشتر است.
یعنی همانند بازی شطرنج ،شاه اگرچه مهمترین مهره صحنه بازی است اما ملقمه ای از آیین نامه ها،ملاحظات و احتیاطات باعث می شود تا ماموریت های بزرگ به وزیر سپرده شود.

مطالعه تاریخ گذشته ایران همانند سایر نقاط دنیا نشان دهنده آن است که وزرا، دوشادوش پادشاهان در اعمال حاکمیت و اثرگذاری بر جامعه نقش داشته اند. گاه حتی در عصر یک پادشاه، دو وزیر دو عملکرد متضاد بسیار مثبت و یا بسیار منفی از خود بجای گذاشتند.

میرزا تقی خان و میرزا آقا خان هردو در القاب میرزا،خان و صدر اعظمی مشترک بودند اما این کجا و آن کجا ؟ یکی با تدبیر و درایت، استقلال طلبی و شجاعت، روح و دل ملتی را برای همیشه اعصار به تسخیر خود در می آورد، اما دیگری با دغل کاری و سیاست بازی و چاپلوسی، مظهر بی لیاقتی و خیانت قلمداد می شود.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار قطعا نفر دوم نماينده دولت در استان محسوب می شود و هم بنا به دلایل از پیش گفته شده، از قابلیت بالایی در اثرگذاری بر سرنوشت استان برخوردار است.
او می تواند درانتخاب مدیران استانی، هدایت ایشان و نظارت بر عملکرد آنها نقش مهمی در حرکت استان به سمت کمال ایفاء نماید. از جمله مهمترین این مدیران، فرمانداران شهرهای استان می باشند که صلاح و فساد آنها موجب رونق و تباهی شهرهای استان می شود.

اكنون كه آغاز مسئولیت جناب آقای هادی ابراهیمی در مقام معاون سیاسی و امنیتی استان مازندران است. به ایشان صمیمانه توصیه می نماییم تا قبل از ورود به انبوه مسائل غامض استانی، اندکی درنگ نماید. درنگ در این باره که کدام راه را می خواهد بپیماید.امیرکبیر را یا میرزا آقا خان را؟ آیا می خواهد با توکل به ذات لایزال خداوندی، تدبیر و تعقل و بدور از سیاست ورزی های رایج، تنها به خدمت صادقانه به مردم شریف استان بیندیشد یا همانند میرزا آقا خان فقط دغدغه حفظ جایگاه خود را داشته باشد.

سابقه فرهنگی، اخلاق و ادب و مراتب تعهد آقای ابراهیمی بی هیچ تردیدی گویای آن است که ایشان راه حق و حقیقت، راه درستکاری و امانت داری، راه ایثار و خدمت، راه مهرورزی و عدالت طلبی و در یک کلام راه امیرکبیر را انتخاب خواهد نمود.

م عمران


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 21 بهمن 1388
آرزوی توفیق برای این جوان ساروی و مازندرانی داریم.
ساروي 21 بهمن 1388
با سلام -مطلب نگارنده را خواندم بيشتر به طنز شبيه است- واقعا بي انصافي است امير كبير را وارد اين ميدان نمائيد-همانگونه كه نگارنده اين مطلب به آقاي ابراهيمي توصيه نمودند چند نكته براي اطلاع و نوعي توصيه به نگارنده
1- مقام اول استان استاندار بوده و نقش آن نيز نماينده عالي دولت است همه معاونين استاندار نيز در جايگاهي واحد( بعنوان معاون نماينده عالي دولت در استان) در كار تخصصي خود مقام دوم استان خواهند بود
2- آقاي ابراهيمي شخصيت برجسته اي در نظام است و مومن - نه امير كبير است نه ميرزا آقا خان بلكه ايشان اگر در جايگاه فعلي خود خوب عمل كند علاوه بر شخصيت فردي و بومي خود يك مدير خدمت گذار واقعي در نظام جمهوري اسلامي در عهد حاضر خواهد بود كه خواسته مردم است.
3- لطفا فيلم و سريال را با واقعيتهاي روز قاطي نكنيد بلكه واقعيت هاي روز را نقد كنيد و به فيلم تبديل نمائيد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.